Sezóna 2023 pro Martina Vlčka začala testováním v Kopřivnici

Ikdyž do startu Valašské rally ještě zbývají necelé dva měsíce Martin "Vlčák" Vlček neulehl k zimnímu spánku, ale pečlivě se připravuje na novou sezónu. Se svým novým spolujezdcem Jakubem Kunstem využili testování k pilování rozpisu a celkové souhře v závodním voze. Vzhledem k ryze zimním podmínkám si vyzkoušeli u nás nevídanou věc a to jízdu na šotolinovém podvozku s kolama s hroty. Absolutní vítězství v sobotním II. RENTOR Cupu 2023 bylo jen očekávanou a sladkou tečkou na závěr.

„Vlčák“ s novým spolujezdcem a mnoha otazníky

Výsledky Martina Vlčka měly v loňské sezoně vzestupnou tendenci.

Zatímco během první poloviny roku nezískal ani jedno umístění na stupních vítězů, druhý poločas mu přinesl hned čtyři medailové „zářezy“ v podobě dvou třetích míst (Vyškov, Morava) a dvou druhých příček (Vsetín, Mikuláš). Největší vlnu oslav však v týmu Kowax 2B Rally spustily úspěchy Švéda Toma Kristenssona, který dotáhl do vítězného konce svoje tažení polským šampionátem a přidal i několik cenných výsledků na mezinárodních soutěžích. Právě hodnocení uplynulé sezony, ale také výhledům do aktuálního roku jsme se s „Vlčákem“ věnovali v otevřeném předsezonním povídání.

V úvodu se ještě vraťme k závěru loňské sezony. Na prosincovém Pražském rallysprintu jste vedle sebe, po Romanu Šebrlem či Rudovi z Ostravy, posadil reportérku Alex Hrdinovou a z Vaší spolupráce vzešlo šesté místo. Jak se s rolí navigátorky popasovala a jak jste si společný start užili?

„Alex je na adrenalinové starty docela zvyklá a absolvovala ledacos včetně různých seskoků padákem, takže se držela dobře. Je pravda, že když jsme se dostali do tempa, ať už na okruhu, anebo ve druhém průjezdu rychlostní zkoušky mimo Prahu, tak byla trochu nervózní, protože zjistila, jak se v rally posouvají některé fyzikální zákony a nedokázala pochopit, že v některých situacích vůbec to auto zůstává na silnici. Ale když to všechno zhodnotím, tak si myslím, že je to šikovná holka a rally ji poměrně dobře sedla. Je pečlivá, funguje výborně a je komunikativní, takže si myslím, že to byl dobrý tah, a to samozřejmě i z pohledu marketingu, protože naše počínání dokázala na TV Prima velmi dobře zpropagovat.“

Ještě lepšího výsledku jste dosáhl na Mikuláš rally, kde Vám stejně jako ve Vsetíně četl rozpis Jakub Kunst. Rýsuje se trvalá změna na sedadle spolujezdce nebo se jednalo jen o záskok?

„S Kubou jsme se dohodli na sezonu 2023 a měli bychom spolu absolvovat velký i malý mistrák. V podstatě jsme si vedle sebe sedli úplnou náhodou, protože Saša na jedno klání nemohla z rodinných důvodů a Kuba zaskakoval. Musím říct, že na mě udělal velice dobrý dojem a z jeho diktátu jsem byl nadšený. On hlavně umí dokonale načasovat slovosled – prostě ví, kdy já to potřebuji slyšet a poměrně rychle jsme se dostali na stejnou notu. Má to samozřejmě i nevýhody – budeme mít větší váhový handicap a předpokládám, že v restauracích na společných obědech, večeřích a snídaních po něm nic nezůstane.“

Když budeme počítat i exhibiční klání na konci a na začátku sezony, absolvoval jste loni velmi slušnou porci 17 startů. Jak se Vám daří takovou závodnickou zátěž skloubit s vedením týmu a s dalšími aktivitami?

„Zatím se mi to daří. Musím říct, že některé pracovní povinnosti bylo zapotřebí delegovat, trošku pracovně povolit a více se věnovat právě aktivitám kolem závodů. Z hlediska marketingu je pro nás rally bezesporu důležitá, protože náš obor, svařování, je poměrně blízký automotivu, a to je jeden z důvodů, proč to dělám. Rád bych taky zmínil, že mám velice tolerantní rodinu – manželku a dvě dcery, a bez toho by to taky nešlo. Víkendy mnohdy netrávíme společně, ale děvčata jsou naprosto samostatná a jsou schopná si víkend užít sama, třeba i mimo domov.“

Lze konkretizovat, kolik lidí se podílí na zajišťování startů týmových vozů, ať už po stránce technické či organizační?

„V loňském roce, kdy mi aktivně jela tři, místy i čtyři auta, to bylo poměrně náročné. Je potřeba počítat s minimálně šesti lidmi na jedno auto, ať už se jedná o inženýra, mechaniky či případného koordinátora a o lidi jazykově vybavené, protože ve světě to samozřejmě není legrace a je potřeba zařídit ledacos od půjčení tréninkových aut na letišti, až po komunikaci s technickými komisaři na „rozebírce“. Moje závodění loni, pravda, trochu strádalo, protože na mě mnohdy nezbyli mechanici ani náhradní díly. Jezdili jsme různě dodávkami, takže si troufám říct, že jsme neměli úplný komfort, ale pro mě je to čím dál víc o zábavě a v podstatě mi to stačilo. Titul získaný v rámci mistrovství světa v roce 2020 nás stále velice těší a teď se poohlížíme po Evropě, která je časově i finančně méně náročná. Zatím to vypadá, že našich aut pojede v průměru na jeden závod méně, chtěl bych to trochu omezit.“

V minulé sezoně jste několikrát naznačoval zklamání z poměrů v Hyundai Motorsport, které souviselo s Vaším marným čekáním na objednaný vůz. Očekáváte změnu poměrů po jmenování nového šéfa Cyrila Abiteboula?

„Já se obávám, že na velké změny se jmenováním nového šéfa projektu Rally2 nedojde, musel by se totiž změnit celý princip fungování Hyundaie. Ve finále se jedná o příspěvkovou organizaci, a to se projevuje na odhodlání řadových zaměstnanců Hyundai Motorsportu k práci. Jednotlivé sportovní divize žijí z příspěvků korejské matky, která rozděluje peníze na motorsport, a není to tedy plně funkční, kreativní, kapitalistická firma, a to už jen proto, že jim peníze přistávají na účtu, aniž by proto něco podstatného udělali. Možná budou mít nějaké bonusy za to, že mají výsledky, ale to nic zásadně nemění. Z toho plyne, že na některé díly čekáme třeba půl roku, ale i déle, takže s hrůzou jezdíme staré věci a obáváme se, jestli nám vydrží, případně jestli se nestane něco fatálního v motoru či v převodovce. Je to situace, která trvá v podstatě od období covidu až dodnes.“

V uplynulém roce vybojoval pro tým nejcennější výsledky Tom Kristensson. Je možné naznačit, jak se vyvíjí realizace jeho plánu startovat v mistrovství Evropy?

„Definitivní rozhodnutí ze strany Toma Kristenssona zatím stále nepřišlo, přestože do prvního závodu mistrovství Evropy už moc času nezbývá. My sice máme jako tým nějaký náhradní plán, tzv. zadní vrátka, ale řada našich potenciálních klientů očekává podporu ze strany importérů v jednotlivých zemích, a pokud se něčeho takového nedočkají, tak změní značku. V tuto chvíli neumím říct, jestli se Tom Kristensson dohodne na částečné podpoře s Hyundaiem, případně s nějakým národním importérem ve Švédsku. Taky se může stát, že značku změní i Tom.“

Jak se Vám zamlouvají nedávno zveřejněné kalendáře českých rally?

„Trošku mě mrzí, že se nám poměrně hodně potkávají soutěže velkého mistrovství a sprinty s evropským šampionátem. Pro mě to znamená komplikace v případě, že já a vybraný klient pojedeme český mistrák, zatímco jiný klient pojede „Evropu“. V ten moment nás to zase roztrhává z hlediska servisu a dělí nás to na dvě skupiny, což znamená dvě dodávky, případně dva kamiony, a všechno se to komplikuje. Prioritu by měl mít určitě evropský seriál, kde nám pravděpodobně pojede nový hyundai a na mě zůstane starší model. Já bych strašně rád zase absolvoval, a snad to ještě není naposledy, celý velký český mistrák a k tomu určitě sprinty. Vlastně by se tato sezona měla velice podobat sezoně loňské. Jak se říká, pokud zdraví, pánbůh a sponzoři dají, věřím, že to zase absolvujeme a že to opět bude dobrá zábava.“

Nedávno jste odtajnil, že Valašská rally letos zavítá do Vítkovic. Jak se na tuto novinku těšíte?

„Ano, dneska už víme, že se v Dolní oblasti Vítkovic bude organizovat rychlostní zkouška, která by měla být obdobou městské rychlostky při Barumce. Předpokládám, že by to mělo Valašce pomoct s rozpočtem a že by tato soutěž mohla jít směrem nahoru. Osobně to vítám, protože marketing je důležitý, abychom vůbec měli za co závodit. Sponzoři se nepotřebují ukazovat jen liškám po lese. Myslím, že právě v Dolní oblasti Vítkovic, kde se organizují různé festivaly, je velice zajímavé prostředí, a to mimo jiné i tím huťařským skvostem, který je tam všude okolo, takže si myslím, že odtud budou docela pěkné fotky.“

 

První podnik roku 2022

Máme za sebou první  podnik Rentor Racing Rally Cup, který se odehrál na konci ledna v Kopřivnici. Ze sněhové i asfaltové zkoušky se Vlčák s Markétou Skácelovou doklouzali rovnou na bednu na nejvyšší stupeň! Fotogalerie zde

První letošní test s Tomem Kristenssonem

V Tatře polygon proběhl první test se švédským závodním jezdcem Tomem Kristenssonem. Navštivte také naši video-galerii.

První letošní rallysprint na Kopné

Na Kopné jsme v první sekci podniku byli nejlepší smíšenou posádkou, zuby, nehty jsme se drželi na sedmém místě až do konce. Děkujeme fanouškům za účast!

Závodění na vedlejší úvazek

Když se ještě před několika lety vyslovilo jméno Martin Vlček, většině fanoušků se vybavily dravé průjezdy a jízda v mezích možností techniky. Dnes už je to však jinak... více zde

Syndrom domácích závodů

Letošní první ostrý závod, Valašská Rally Valmez, je za námi! I když nám chyběli diváci v servisu, i na trati, Valaška určitě nezklamala. Proč? Více zde v tiskovce.

Rozhovor s Vlčákem

Vlčák ve světě ukázal, že i malý český rallyový tým může dokázat velké věci. V loňském roce získal titul mistrů světa v kategorii WRC3. A chcete-li se dozvědět, co všechno náročná cesta ve světě rally obnášela, pusťte si video!

Začínáme !

Konečně se něco děje! Přinášíme vám skvělé video-záběry a fotogalerii z prvního měřeného testu v Kopřivnici na polygonu! Videa zde

Nový design 2021 !

Představujeme vám nový design našeho vozu pro tento rok! Doufejme, že nám letos situace dovolí se s tímto kabátem představit co nejvíce.