Když se ještě před několika lety vyslovilo jméno Martin Vlček, většině fanoušků se vybavily dravé průjezdy a jízda v mezích možností techniky.
Dnes už je však „Vlčákův“ záběr mnohem širší. Jako manažer úspěšného týmu Hyundai Kowax Racing zastřešuje závodní aktivity klientů v několika státech Evropy a vlastní závodění za dané situace muselo jít lehce stranou. To se projevilo i na obou nedávno odjetých podnicích aktuální sezony, kterými byly Rallye Šumava Klatovy a Auto UH Rallysprint Kopná. „Vlčák“ musel počkat, co na něj z týmového arzenálu zbude, a bez velkého ladění či testování vyrazit do boje.
„Na Šumavu nám dorazilo auto přímo z Dánska, kde za podpory tamního importéra absolvujeme celý dánský „mistrák“. Jinými slovy, sedáme do aut po různých klientech a ti mnohdy zapomenou sdělit mechanikům potíže, které s autem měli v závěru závodního dne. Proto na některé závady často přicházíme až na shakedownu nebo na první vložce. Na Šumavě nás kupříkladu nemile překvapilo servořízení,“ vrátil se k zákulisí svého klatovského startu Martin. Deváté místo z úvodního klatovského okruhu bylo za dané situace (a s přihlédnutím k nabité konkurenci) skvělým výsledkem. Na klasických „erzetách“ bylo tempo Martina Vlčka s Karolínou Jugasovou zpočátku vlažnější, ale po osmém čase na posledním testu úvodního dne se vrátili do první desítky, kterou už neopustili. Šumavskou rally nakonec dokončili na desátém místě. „V tuto chvíli máme pouze jedno auto a čekáme na nové modely. To je hlavním důvodem, proč nemám vlastní auto připravené pod svůj zadek tak, jak jsem byl dříve zvyklý,“ dodal „Vlčák“.
Další výzvu pro trojlístek „Vlčák“, Karolína a Hyundai i20 R5 připravila úvodní soutěž letošního Poháru 2+, kterou hostila legendární Kopná. Na rozdíl od prosluněné Šumavy zde převzalo jednu z hlavních rolí počasí a mezi důležité faktory úspěchu se zařadily mimo jiné správná volba pneumatik a pořádný kus odvahy. Vzpomínka na dosud poslední ročník Kopné, kde se Martinovi v podobných podmínkách podařilo vybojovat třetí místo, nabádala „Vlčák Rally Fans“ k optimismu. Na bezstarostné klouzání však i tentokrát v hlavě pilota scházelo vhodné rozpoložení. „Byl nade mnou vztyčený prst, že autu nesmím ublížit, a za této situace se v panujících podmínkách jelo těžko. Už to není takové závodění jako kdysi,“ vysvětlil Martin. Bronz z roku 2019 se tedy neopakoval, několik solidních časů (v čele se čtvrtým místem z úvodní Hvozdné) však ukázalo, že do širších soubojů o přední umístění v Poháru 2+ se s posádkou Hyundai Kowax Racing bude muset počítat i letos. V cíli Kopné byli Martin s Karolínou klasifikováni jako osmí, o pouhých 3,9 sekundy za dohánějícím Dominikem Stříteským. „Kopná je v režii rodiny Minaříků vždy zárukou kvalitního podniku. Dle předpokladů se tak i stalo a my si ji s Karolínou dobře užili. Bahenní lázně nám nevadí, jen mě mrzí špatná volba pneumatik v samotném závěru. Pro závěrečnou sekci jsem se rozhodl neměnit pneumatiky a už to nějak dojet. Byla to chyba a my tak v závěru přišli o sedmou příčku v absolutním pořadí,“ zakončil hodnocení „Vlčák“.
V důsledku vytížení týmového vozového parku musejí Martin Vlček s Karolínou Jugasovou bohužel odvolat plánovaný start na obnovené Lak Racing Rally Plzeň, před kterou dostala přednost účast Jariho Huttunena na světovém klání na Sardinii. O dalším domácím programu stáje Hyundai Kowax Racing budou všichni zájemci informováni prostřednictvím týmových facebookových stránek „Hyundai Czech Racing“.