Tiskovka IV www.rally-mania.cz
Syndrom domácího prohrávání
Druhé místo ve třídě 6 a zisk 18 bodů do tabulky Mistrovství ČR ve sprintrally - taková je bilance Martina Vlčka a Richarda Laseviče z víkendového Rallysprintu Kopná.
Jak se však u této severomoravské posádky začíná stávat tradicí, cesta k medailovému úspěchu byla nečekaně trnitá, propletená řadou problémů, a stala se výsledkem úsilí celého týmu. Čeští „soutěžáci“ si začínají zvykat, že závodění na suchých tratích bude letos vzácností. Na Kopné podmínky dlouho vypadaly nadějně, dokonce i páteční shakedown se odjel za příjemného, teplého počasí. Již v předvečer startu ale oblaka vypustila první kapky a do rána vypadal povrch tratí podobně jako před dvěma týdny na Lužických horách. Použití mokrých pneumatik se opět ukázalo být nezbytností.
S klouzáním po valašských kotárech nemají Martin s Richardem špatné zkušenosti. Koneckonců, i loni jejich putování Kopnou vedlo mezi kapkami deště a nakonec vyústilo v zisk výborné druhé pozice ve skupině „předokolek“. Jakoby se historie měla opakovat, stejná příčka patřila posádce peugeotu i letos a v servisu po úvodních dvou rychlostních zkouškách se rýsoval bezproblémový závod. Bohužel, místo souboje o udržení medailových pozic následoval nelítostný boj s technikou. A co se stalo jeho příčinou? „Museli jsme hodně „katovat“ kvůli bordelu a tři zkoušky před cílem nám stabilizátor ulomil trubku od serva. Přidaly se problémy s převodovkou a při výjezdu ze servisu jsme kvůli delší opravě inkasovali 30 sekund penalizace,“ popsal patálie pilot.
Boj o medaile ve „dvoukolkách“ byl ztracen, co však stále ještě viselo ve vzduchu, byla naděje medailového umístění ve třídě 6. Druhé místo se nacházelo na dosah ruky, stačilo už jen zdolat závěrečné dvě rychlostní zkoušky. Peugeotek sice protestoval, silou vůle posádky se jej však s minimem použitelných rychlostních stupňů podařilo dovézt až na cílovou rampu. Bodový zisk do hodnocení třídy pak alespoň částečně vykompenzoval zklamání ze sedmé příčky v kategorii vozů s pohonem přední nápravy. „Pocity jsou velmi rozporuplné. Opět se naplnil syndrom domácího prohrávání - v převodovce nám chybí jednička, pětka a šestka, nefunguje servo... Za dané situace bereme i druhé místo ve třídě všemi deseti. Koneckonců, někteří kolegové dopadli mnohem hůře než my,“ připomněl „Vlčák“ kolostřešní kombinaci svých kamarádů Jaromíra Tomaštíka s Jaroslavem Vrečkou. „Rádi bychom Jardovi Vrečkovi popřáli brzké uzdravení a oběma členům posádky pak co nejrychlejší návrat na závodní tratě,“ dodávají Martin a Richard jednohlasně.
Ríša Lasevič začal své hodnocení Kopné pochvalou: „Předně bych chtěl říct, že organizace rally a komunikace s posádkami zaslouží absolutorium. Počínaje seznamovačkami, které byly absolutně v pohodě, formální i technická přejímka bez front a shakedown na sprintu - něco nevídaného. Pořadatelé položili laťku hodně vysoko a nevím, jestli ji někdo letos překoná. Samotné závody už pro nás byly trochu utrpením, pod kombinézu si příště beru plavky a do bot noviny - letos jsme se na suchu ještě nesvezli, ale aspoň bylo jednoduché rozhodnout, co obujeme. Kdybych měl popsat, co vše se nám stalo, tak je rychlejší popsat, co se nám nestalo. Ale dotlačili jsme to silou nezlomné vůle do cíle, a to je důležité. Na závěr ještě jeden soukromý poznatek: tam, kde se nám loni dařilo, tak se nedaří a naopak. Jelikož se blíží Krkonoše, kde jsme odstoupili na poruchu spojky, tak mne to trošku naplňuje nadějí, že bude vše fungovat,“ dodal optimisticky Richard.
Právě krkonošská rally, plánovaná na termín 7. – 8. června, bude další štací Svarmetal Motorsportu v cestě za obhájením titulu ve třídě 6. Ještě před tím však týmovou posádku Martin Vlček – Richard Lasevič uvidíme na rally v Českém Krumlově, kde se uskuteční další díl tuzemského „velkého“ mistrovství.