Vlčákova inventura na Hukvaldech
Pět měsíců, nepočítáme-li exhibiční klání a akce na polygonu v Kopřivnici, trval závodnický půst trojlístku Martin Vlček, Karolína Jugasová a Hyundai i20 R5. Přestože by se mohlo zdát, že na důkladnou přípravu před startem nové sezony měl tým dostatek času, realita byla mnohem složitější. Rozsah aktivit stáje Hyundai Kowax Racing, zahrnující starty ve světovém seriálu WRC2 s finskou hvězdou Jarim Huttunenem, ale i klientský servis pro další tři „í-dvacítky“ na domácích tratích, řádně zredukoval časové rezervy před startem Kowax Valašské rally a donutil mechaniky pracovat na plné obrátky. Výsledkem dobře odvedené práce se stala stoprocentní spolehlivost týmové techniky a úspěšné dojetí všech čtyř vozů Hyundai i20 R5 až do kopřivnického cíle.
Syndrom domácího prohrávání – to je termín, který se v tiskových zprávách Martina Vlčka objevil už vícekrát a jak se ukázalo, funguje spolehlivě. Doma totiž více než kde jinde platí známý Murphyho zákon, že když se něco pokazit může, tak se to určitě pokazí. Zvláště, když trať závodu vede „Vlčákovi“ téměř pod okny a v názvu soutěže se hrdě vyjímá název jeho firmy. Na trati Kowax Valašské rally přišlo první drobné varování pro Martina s Karolínou hned na úvodním testu, kde jim dvakrát zhasl motor a ztratili hodně času. Druhé leknutí přinesl poškozený disk kola na druhém testu, naštěstí bez výrazných následků na dosaženém času. Domácí posádka byla v tento okamžik třináctá absolutně a do druhých průjezdů nastupovala s cílem umazat manko na elitní desítku. Přítrž všem jejím ambicím na solidní výsledek však učinila menší inventura mobiliáře na Hukvaldech, která skončila prohnutými dveřmi, defektem pneumatiky a rozhodnutím vyměnit kolo na trati. Tříminutová ztráta bohužel znamenala pád do hloubi výsledkové listiny a nutnost připravit se na stíhací jízdu.
Druhý den měli Martin Vlček s Karolínou Jugasovou před sebou dva cíle – najezdit důležité kilometry před dalšími soutěžemi sezony a udělat si radost. To druhé se podařilo hned ráno na Juřince, kde zajeli pátý čas. Na zbylých testech se pohybovali převážně na rozhraní první a druhé desítky, což jim stačilo k osmému místu v samostatném hodnocení druhé etapy a ke čtrnácté pozici v celkovém pořadí. Kdyby sobotního defektu nebylo, mohli sahat po umístění v první desítce. Důležitější než konkrétní výsledek však pro většinu soutěžáků tentokrát byl samotný fakt, že se Valaška odjela bez komplikací a ukázala směr pořadatelům dalších soutěží sezony. „Valaška určitě nezklamala, i když nám na trati a v servisní zóně hodně chyběli diváci. V našem případě se projevil syndrom domácích závodů a také ztráta času ve finské karanténě. Bohužel, celý tým musel zůstat po soutěži mistrovství světa ve Finsku a čas do Valašky se nemilosrdně krátil. Já a Karolína jsme dostali naše nově poskládané auto brzy ráno v den technických přejímek, samozřejmě bez možnosti vyzkoušet si ho. Celému týmu patří obrovské poděkování, protože připravit čtyři auta na závod není otázkou víkendu. Já se bohužel neubránil chybám na trati, kterých jsem vyrobil opravdu hodně. Nejhorší byl defekt na Hukvaldech, kterému předcházela kolize se závorou na parkovišti. Ztráta přes tři minuty byla příliš velká a moje kondice slabá na to, abych se extrémně snažil stahovat. Přes všechny nepříjemnosti máme všechny auta v cíli Valašky a je třeba poděkovat týmovým kolegům za volanty zbývajících aut za skvělou práci,“ nechal se v cíli soutěže slyšet „Vlčák“.
Doplňme, že soutěžáckou dospělost na Valašce úspěšně dovršili Jiří Pohlídal s Janem Kubalou, kteří při premiéře za volantem vozu R5 dojeli šestnáctí. O dvě místa za nimi soutěž dokončili Vladimír Hanuš s Jakubem Navrátilem a jako jednadvacátí byli v cíli klasifikováni Petr Trnovec s Miroslavem Staňkem. Další soutěží, na které se reprezentanti týmu Hyundai Kowax Racing představí, by měla být klatovská Rallye Šumava, připravovaná na termín 7. – 9. května 2021.