Martin Vlček s Karolínou Jugasovou začali na Kopné vlažněji

Martin Vlček s Karolínou Jugasovou začali na Kopné vlažněji

Když se ještě před několika lety vyslovilo jméno Martin Vlček, většině fanoušků se okamžitě vybavily především dravé průjezdy a jízda v mezích možností techniky. Dnes už je však „Vlčákův“ záběr mnohem širší. Jako manažer úspěšného týmu Hyundai Kowax Racing zastřešuje závodní aktivity klientů v několika státech Evropy a vlastní závodění za dané situace muselo jít lehce stranou.

To se projevilo i na obou nedávno odjetých podnicích aktuální sezony, kterými byly Rallye Šumava Klatovy a Auto UH Rallysprint Kopná. „Vlčák“ musel počkat, co na něj z týmového arzenálu zbude, a bez velkého ladění či testování vyrazit do boje.

„Na Šumavu nám dorazilo auto přímo z Dánska, kde za podpory tamního importéra absolvujeme celý dánský „mistrák“.  Jinými slovy, sedáme do aut po různých klientech a ti mnohdy zapomenou sdělit mechanikům potíže, které s autem měli v závěru závodního dne. Proto na některé závady často přicházíme až na shakedownu nebo na první vložce. Na Šumavě nás kupříkladu nemile překvapilo servořízení,“ vrátil se k zákulisí svého klatovského startu Martin.

Deváté místo z úvodního klatovského okruhu bylo za dané situace (a s přihlédnutím k nabité konkurenci) skvělým výsledkem. Na klasických „erzetách“ bylo tempo Martina Vlčka s Karolínou Jugasovou zpočátku vlažnější, ale po osmém čase na posledním testu úvodního dne se vrátili do první desítky, kterou už neopustili. Šumavskou rally nakonec dokončili na desátém místě.

V tuto chvíli máme pouze jedno auto a čekáme na nové modely. To je hlavním důvodem, proč nemám vlastní auto připravené pod svůj zadek tak, jak jsem byl dříve zvyklý,“ dodal „Vlčák“.

 Další výzvu pro trojlístek „Vlčák“, Karolína a Hyundai i20 R5 připravila úvodní soutěž letošního Poháru 2+, kterou hostila legendární Kopná. Na rozdíl od prosluněné Šumavy zde převzalo jednu z hlavních rolí počasí a mezi důležité faktory úspěchu se zařadily mimo jiné správná volba pneumatik a pořádný kus odvahy.

Vzpomínka na dosud poslední ročník Kopné, kde se Martinovi v podobných podmínkách podařilo vybojovat třetí místo, nabádala „Vlčák Rally Fans“ k optimismu. Na bezstarostné klouzání však i tentokrát v hlavě pilota scházelo vhodné rozpoložení.

„Byl nade mnou vztyčený prst, že autu nesmím ublížit, a za této situace se v panujících podmínkách jelo těžko. Už to není takové závodění jako kdysi,“ vysvětlil Martin. Bronz z roku 2019 se tedy neopakoval, několik solidních časů (v čele se čtvrtým místem z úvodní Hvozdné) však ukázalo, že do širších soubojů o přední umístění v Poháru 2+ se s posádkou Hyundai Kowax Racing bude muset počítat i letos.

V cíli Kopné byli Martin s Karolínou klasifikováni jako osmí, o pouhých 3,9 sekundy za dohánějícím Dominikem Stříteským. „Kopná je v režii rodiny Minaříků vždy zárukou kvalitního podniku. Dle předpokladů se tak i stalo a my si ji s Karolínou dobře užili. Bahenní lázně nám nevadí, jen mě mrzí špatná volba pneumatik v samotném závěru.

Pro závěrečnou sekci jsem se rozhodl neměnit pneumatiky a už to nějak dojet. Byla to chyba a my tak v závěru přišli o sedmou příčku v absolutním pořadí,“ zakončil hodnocení „Vlčák“.

Dalším závodem, kde se reprezentanti stáje Hyundai Kowax Racing  měli objevit, byla obnovená Lak Racing Rally Plzeň, která se uskuteční v sobotu 5. června.

V důsledku vytížení týmového vozového parku musejí Martin Vlček s Karolínou Jugasovou bohužel odvolat tento plánovaný start, před kterou dostala přednost účast Jariho Huttunena na světovém klání na Sardinii. O dalším domácím programu stáje Hyundai Kowax Racing budou všichni zájemci informováni prostřednictvím týmových facebookových stránek „Hyundai Czech Racing“.