SVARMETAL MOTORSPORT

Rally Bohemia 2014

Vlčák: Ve „velkém mistráku“ má význam používat hlavu

www.ewrc.cz/tiskovka I

www.motormix.cz/tiskovka II

www.ceskymotorsport.cz/tiskovka III

 

Pátá soutěž letošního Mezinárodního mistrovství ČR v rally, Rally Bohemia, znamenala pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem krok do neprobádané oblasti. Na kontě pilota dosud figuroval jediný start v roce 2011, který kvůli technické závadě „enkového“ myšáka skončil již po sedmi odjetých testech. Statistiky Richarda Laseviče byly o něco bohatší – na Bohemii startoval třikrát, ale pouze v jednom případě spatřil cílovou rampu (10. místo s M. Liškou, rok 2008). Dvojice Svarmetal Motorsportu proto k mladoboleslavské soutěži přistupovala s velkou pokorou.

„Velice mi to charakterem připomíná Šumavu. Mám z toho obrovský respekt, pokusím se začít opatrně. Raději jet rozumně a být v cíli, než si říkat někde ve škarpě, jak jsem byl rychlý,“ popsal svoje pocity po seznamovacích jízdách „Vlčák“. Zcela v souladu s těmito slovy pak absolvoval celou první etapu, která byla svou koncepcí i charakterem rychlostních testů spíše zahřívací. Martin s Richardem, vědomi si svých možností, nepokoušeli štěstěnu, zajížděli časy na konci první desítky a drželi se před nejrychlejšími vozy třídy 3. V cíli dne z toho byla odměna v podobě osmého místa absolutně a etapové body za šestou příčku v českém mistrovství. „Jsme tam, kam patříme – před námi jsou jen tovární auta a „R-pětky“, za námi „enka“. Zítra si pojedeme svoje tempo, protože před námi i za námi je odstup,“ plnil svůj plán pilot.

V sobotu čekalo na soutěžící celkem sedm rychlostních zkoušek a mezi nimi i takové skvosty jako Sychrov, Šumburk či Chloudov. Karty však byly rozdány jasně a poměrně velké rozdíly nemotivovaly Martina Vlčka k bezhlavé jízdě „na krev“. „Vše podstatné se asi stalo včera. Dneska nás trochu zlobí diferenciál a ani do pneumatik jsme se netrefili ideálně, ale náskok na posádky za námi je relativně konstantní,“ tvářil se spokojeně pilot Fabie S2000, který po odstoupení několika špičkových posádek postoupil na páté místo.

Závěrečné čtyři „erzety“ už na vývoji čela výsledkové listiny mnoho nezměnily. Martin Vlček s Richardem Lasevičem korunovali svůj taktický výkon ziskem cenného pátého místa z Rally Bohemia (v rámci druhé etapy byli šestí). A aby radosti nebylo málo, body za třetí příčku v domácím seriálu (nebodovali Ital Scandola a Němec Wiegand) posádce pomohly na čtvrté místo průběžné tabulky. „Byla to pro mne úplně nová soutěž se spoustou zrádných úseků, o kterých je zapotřebí mít dokonalé informace. Už při pohledu do startovní listiny však bylo jasné, že je před námi spousta dravců, kteří pojedou o maximální body, a bude velice těžké vůbec udržet startovní pozici. Hlavní bylo neudělat chybu, dojet obě etapy a posbírat tak body za oba dny a za dojetí soutěže. Díky systému bodování dvoudenního „mistráku“ má význam používat při závodění hlavu a zbytečně ambiciózně neriskovat, což jsme splnili,“ zhodnotil svoje účinkování Martin Vlček.

Richard Lasevič jeho slova doplnil: „Co se týče Bohemky, tak největší zkušenosti s ní měla naše závodnička, jenže ta nemluví a rozpis nenapíše… Byl jsem zvědav, co nás čeká a jakou poznávací daň zaplatíme, ale poté, co jsem si před první RZ roztrhl prst, v průběhu noci mi „prdla“ lampička a zastavily se mi hodinky, jsem se uklidnil a nabyl jistotu, že vše dopadne dobře. Ještě jsem chtěl nechat v servise přeběhnout pod autem černou kočku po rozbitém zrcadle, ale to už by asi bylo moc štěstí najednou a sezona je ještě dlouhá :-) Jinak soutěž nádherná a těžká, právem patří mezi nejhezčí rally, a moc jsme si ji užili.“

Dvojici Svarmetal Motorsportu nyní čeká kratší pauza, zapříčiněná vyřazením Rally Krkonoše ze sprintového seriálu. Další soutěží, na které se Martin Vlček s Richardem Lasevičem objeví, bude srpnová EPLcond Rally Agropa, která se uskuteční v okolí Horažďovic.

 

Jiří Dokulil