Vlčák Fabie versus Pegy

www.autosport.cz/clanek

Vlčák očuchává Fabii, pro Pegyho chystá červený koberec

Martin Vlček v letošní sezoně patří k adeptům na umístění v TOP 5 při každém jeho startu. Po havárii na Barum rally vyměnil Peugeota 206 Kit Car za Fabii S2000. Martin se také podělil o to, jak to momentálně s oblíbencem Pegym vypadá.

Jak hodnotíš část letošní sezony, kterou už máš za sebou?

„Řekl bych to tak, že jsem naši fabii ještě pořádně neočuchal vlčím čenichem. Jsme ve fázi vzájemného seznamování se a prozatím jsme spolu strávili málo víkendů na to, abych si byl jistý sňatkem na několik příštích sezón.“

Na Rally Šumava jsi měl velkou krizi, kde moc nechybělo k odstoupení. Jak se to událo?

„Už jsem někde říkal, že na Šumavě jsem zaplatil nováčkovskou daň, nepředpokládal jsem, že někde v česku bude existovat tolik typů různě klouzavých asfaltů. Bohužel na Šumavě tomu tak je a přidá-li se k tomu voda, tak jsou některé úseky za podpory nové evropské pneumatiky nesjízdné. Z onboardu je patrné, že jsem najel na lesklý flek klouzacího asfaltu a následoval výlet do šumavských luhů a hájů. Bylo to tak rychlé a neřiditelné, že jsem se stal účastníkem zájezdu a jen čekal, co bude dál. Zůstali jsme na levém boku a při absenci diváků v tomto místě nezbývalo, než se vydat na cestu ven z auta a pokusit se ho převrátit zpět na kola. S Richardem jsme na to byli sami dva spolu se svým adrenalinem a podařilo se. Naštěstí veškeré živočišné kapaliny zůstaly v oběhu, tak jsme mohli pokračovat.“

Jaká je jízda ve Fabii S2000 oproti peugeotu?

„Jízda je to velice podobná, vydělat se dá pouze na brzdách a rychlých průjezdech protahováků, což není vzhledem k mému pudu sebezáchovy snadné, ale postupně se snažím. Dokonalý podvozek, který nezná meze nejhrubšího zacházení, je naprosto neskonalý a nesrovnatelný s peugeotem. Tady bych opravdu řekl, že fyzikální zákony zůstávají na startech rychlostních zkoušek a gravitace včetně přilnavosti se násobí jakýmsi koeficientem, ale ještě nevím jakým.“

Už delší dobu ti závodničku připravuje tým Jarka Orsáka, jak jsi zde spokojený?

„Prozatím nadmíru, zkušenosti kluků, získané v Evropě, jsou mi hodně nápomocné. Zázemí s díly je taky dobré a kuchař vaří skvěle. Prozatím jsme nenarazili na žádné neshody, ani nesplněné požadavky, takže spokojenost.“

Můžeš prozradit, kde skončil peugeot, se kterým to na Barum Rally nedopadlo moc dobře?

„Pro pegyho stavím fungl novou garáž, do které rozmotám červený koberec a tam bude stát do doby, než spolu zestárneme a vydáme se mezi veterány na české tratě. Našlo se pár nájemců i kupců, ale nikdo z nich nepochopil vztah vlčáka a pažouta.“

Jaké máš cíle do letošní sezony?

„Chtěl bych hlavně ve zdraví dokončit rozjeté mistráky a pohybovat se v první desítce, což by se s autem S2000 slušelo. Na druhou stranu projekt R5 se rozjíždí a vezmu-li v potaz WRC, budou vznikat případy, kdy TOP10 nemusí být snadná. Ale jak říkám před startem rychlostní zkoušky - jdeme do nich.

V autě během rychlostní zkoušky bývá hodně napjatá atmosféra, jak si ji spolu s Richardem Lasevičem zlehčujete (prupovídky) a jak se ti s ostravským pošťákem spolupracuje?

„Při maximální koncentraci opravdu není čas na odlehčení atmosféry, v technických úsecích už vůbec ne. Občas se podaří, na dlouhé rovince s hlubokým nádechem a výdechem, utrousit vtipnou průpovídku. Za vzpomenutí rozhodně stojí poslední Richardova hláška z Kopné, kdy mi v rychlém úseku, těsně před cílem RZ Raková, mimo jiné stihl nahlásit, že mu adrenalin stříká z uší. Asi to byla pochvala, ale i Richardovy hlášky z kultovních českých filmu taky dokáží rozesmát. Pozitivně naladěný pošťák z Ostravy je vždy zdrojem dobré nálady v autě. Vlastně nevím, jak vypadá jeho naštvaný výraz, nikdy jsem ho neviděl, ale je to možná proto, že hanz mi brání otočit hlavu a podívat se na jeho výraz, když nám něco nevyjde.“