Poprvé v Mostě

Závod The Most 2017, který se jede o mistrovské body už jako součást Rallysprint série vypsané Autoklubem ČR, slavnostně odstartoval v pátek 2. června v 17:00 hodin na mosteckém 1. náměstí. Z absolutního vítězství tohoto rychlého mosteckého podniku se nakonec radovali naši sportovci!

Protrápený Krumlov

Jihočeská rally je mezi soutěžáky oblíbená, mohou si tak vychutnat tratě zvláště technicky náročné a celkově velmi členité. Českým Krumlovem se naši sportovci docela protrápili. Potkalo je několik technických problémů a páteční rožmitálská krize. Devátá absolutní příčka tak byla maximem možného.

Vítězem na Vyškově

Skvělou práci odvedl Vlčák s Jindřiškou na vyškovské rally, kde od úvodních rychlostních zkoušek šlapali na paty Romanu Odložilíkovi. Šlo o pěkně napínavý souboj a pro náš tým dopadl na výbornou. 

Pegy nezapomněla vyhrávat

Pegina zvítězila mezi předokolkama na kopřivnickém GPD Rally Cupu, který se konal v sobotu 29.4.2017. Mrkněte na fotky!

VIDEO: Rally Šumava

Podívejte se na sestřih klatovské soutěže plné zvratů. Druhý podnik velkého mistráku zakončil Vlčák s Jindřiškou ziskem sedmého absolutního místa.

TISKOVKA: „Vlčákova“ bronzová cesta přes Vlčkovou

Pro Vlčáka měl zvláštní nádech zejména průjezd obcí Vlčková, který otevíral náročnou rychlostní zkouškou Kameňák. Nejen, že se tu z pochopitelných důvodů mohl cítit jako doma, ale dvěma solidními časy z této zablácené „erzety“ výrazně přispěl i ke svému třetímu místu v konečné klasifikaci soutěže.

Na dnešní poměry to byla hodně zvláštní soutěž. Anebo jsou zvláštní spíše současné poměry? Každopádně, větší počet retardérů či protikatovacích zábran byste na trati letošního ročníku Kopné hledali marně. Závodnická rodina Minaříkových zůstala věrná soutěžácké klasice a po dvouleté přestávce uspořádala soutěž, kde k povinné výbavě posádky patřila i schopnost předvídat, jak se jednotlivé úseky změní po průjezdu startovního pole. Když k tomu připočteme těžké lesní úseky, které z ostatních soutěží postupně mizí, vyjde nám jeden z nejtěžších sprintů v naší republice. „Kopnou jsem vždy považoval za jeden z nejhezčích sprintů, navíc ji mám kousek od domu, takže její návrat samozřejmě vítám. Vůbec mi nevadí ani předpověď počasí – na mokro máme dobře natestováno, jen bych si přál, aby podmínky byly pokud možno konstantní a nemuselo se laborovat při volbě obutí,“ podotkl před startem Martin Vlček. Jeho parťačka Jindřiška Žáková jen doplnila, že podle podmínek v tréninku mají všechny posádky o zábavu postaráno. A nemýlila se!

Aktuální formu tandemu Vlčák – Jindřiška – Fiesta R5 důkladně prověřily hned úvodní tři blátivé testy slavných názvů Zádvěřice, Kameňák a Kopná. Jeden třetí a dva druhé časy potvrdily, že je Vlčák v těchto podmínkách jako doma. „Měli jsme natestováno dokonalé nastavení a auto se chovalo přesně tak, jak jsem očekával. Museli jsme sice pár úprav udělat, ale netrvalo to dlouho a pocit jistoty se dostavil. V náš prospěch hovořila i startovní pozice. Jede se o každou sekundu – doslova závidím divákům, myslím, že si přicházejí na své,“ hodnotil úvodní sekci soutěže pilot. V dalším průběhu soutěže platila jednoduchá rovnice: tam, kde to klouzalo, zajížděli Martin a Jindřiška časy do třetího místa; na „erzetách“, kde vykukoval suchý asfalt, však na svoje soupeře vždy něco málo ztratili. Platnost tohoto tvrzení potvrdil závěrečný test, před kterým ztráceli reprezentanti Svarmetal Motorsportu pouze 1,9 sekundy na druhé místo. V souboji s Jaromírem Tarabusem a Danielem Trunkátem se však rozhodovalo na z velké části oschlé RZ Hvozdná a v těchto podmínkách nedokázali Martin s Jindřiškou svůj tlak vystupňovat. Výsledkem byl nejhorší výsledek dne (pátý čas na závěrečném testu) a konečné třetí místo ve slušovickém cíli. „V těsném rozestupu se nacházelo několik aut a o medailových pozicích rozhodovaly desetiny. Příčinou našeho pomalejšího času byla jednoznačně volba pneumatik – rozřezaná mokrá pneumatika nemohla na suché Hvozdné sloužit podle mých představ,“ vysvětlil důvod dvousekundové prohry o stříbrnou pozici Vlčák. Jedním dechem však dodal, že si obnovenou Kopnou obrovsky užil, což potvrdila i Jindřiška: „Z mé strany panuje maximální spokojenost. Hned bych si to dala celé znovu. Mám pocit, že čím horší panuje počasí, tím víc se nám daří. Navíc, souboj o druhé místo s Mírou a Danem byl naprosto fantastický a působil na nás jako obrovský hnací motor,“ zhodnotila zážitky z Kopné Vlčákova „palubní inženýrka“.

Tandem Martin Vlček – Jindřiška Žáková zahajuje sezonu jednodenních soutěží stejným výsledkem jako loni, kdy na Valašské rally vybojovali bronz za volantem Fabie WRC. Tímto umístěním zároveň udělali první krok k obhajobě loňského prvenství v Poháru 2+, o kterou se budou snažit v průběhu celé sezony. „Stát se samozřejmě může cokoliv, nicméně rádi bychom absolvovali celý seriál. Ještě před Vyškovem nás ale čeká Šumava zařazená do „velkého“ šampionátu,“ dodává Vlčák.

 

Zdroj: https://www.ewrc.cz/clanek/30209-vlcakova-bronzova-cesta-pres-vlckovou

Autor: Jiří Dokulil

Rally nově na NOVA SPORT

Na nově vzniklé platformě Český motorsport - www.ceskymotorsport.tv budete moci pravidelně vidět velké množství video obsahů a veškerou produkci z každé soutěže Mistrovství České republiky v rally 2017.

Nyní se můžete podívat na první reportáž z Valašky, která byla přenášena na Nova Sport.

Čas: 24:33, 38:53

http://www.ceskymotorsport.tv/7-janca-36-valasska-rall-2017---45minutovy-highlight/videa

VIDEO: Sestřih z Valašky

To nejlepší z valašskomeziříčského podniku ...

TISKOVKA: Konec dobrý, všechno dobré

V cíli úvodní „erzety“ Valašské rally vypadala mise Martina Vlčka a Jindřišky Žákové za dobrým výsledkem na této soutěži ohroženě. Pomalý defekt na trati „Vlčákovy“ domácí RZ Hukvaldy se však ukázal být prvním a zároveň posledním vážným problémem, se kterým se posádka Svarmetal Motorsport musela vypořádat. Jejich další cesta už vedla jen vzhůru a odměnou za vytrvalou stíhací jízdu jim byly body za šesté místo absolutně.

Závodit před domácími fanoušky, navíc na soutěži, kde Martin s Jindřiškou působili v roli oficiálních ambasadorů, dokáže s psychikou pořádně zacvičit. Jak před startem podotkl sám pilot: „Tentokrát to bude především o hlavě.“ Úvaze o nutnosti taktizovat nahrávalo i zařazení tatrováckého polygonu, kde na abrazivním asfaltu mezi retardéry trpěly nejen pneumatiky, ale i celá technika. Problém však posádku Fiesty R5 potkal jinde – hned na úvodní rychlostní zkoušce. „Do „erzety“ jsme startovali s tlakem 0,9, takže bylo jasné, co se stane. Rychlé pasáže jsem si pohlídal, ale v jednom diváckém místě jsme vysvlékli pneumatiku,“ vrátil se k defektu na prvním testu Vlčák. Stopky byly neúprosné – Martin s Jindřiškou si hned na úvod připsali více než půlminutové manko na svoje největší soupeře a museli se spokojit se sedmnáctým časem. Tato událost do velké míry ovlivnila jejich další účinkování v soutěži. Až do cíle totiž neustále doháněli vzniklou časovou ztrátu.

Vlčák je šelma bojovná, a tak už závěr první etapy přinesl posun na solidní sedmé místo doprovázené ziskem bonusových bodů do tabulky mistrovství. Hlavní fáze lovu však přišla na řadu v neděli. Martin Vlček, Jindřiška Žáková i týmová Fiesta R5 šlapali jako hodinky a svůj potenciál naznačili pěticí čtvrtých časů. Výsledkem byla šestá příčka v celkové klasifikaci valašskomeziříčské soutěže a především cenná čtvrtá pozice v samostatném hodnocení druhého dne. V odděleném nedělním klání za sebe dokázali odsunout i Jana Dohnala na silném Focusu WRC. „Doháněli jsme včerejší ztrátu, a když jsme se ocitnuli pouhé tři sekundy za Jaroslawem Szejou, šli jsme na poslední „erzetě“ vyloženě do rizika. Bylo to přesně takové závodění, kam jsem se nechtěl dostat, ale každopádně dnes to byl opravdu velký sport. Kdyby mi někdo řekl před závodem, že dojedu šestý, spokojený bych asi byl. „Er-pětek“ jede moc, jsou to všechno šikovní kluci a já jsem si sám prokaučoval první sekci, kde jsem měl pomalý defekt a vysvlékl jsem pneumatiku,“ hodnotil závod Vlčák. Jindřiška jeho slova doplnila: „Valaška pro nás nezačala zrovna šťastně, ale o to víc mě těšil závěr soutěže, kdy jsme pravidelně zajížděli čtvrté časy. V Kopřivnici nás ještě vylekala prasklá manžeta na pravé přední poloose, mechanici naštěstí v servisu vše vyřešili. Organizačně se Valaška určitě povedla. Za celou dobu závodu jsme nenašli nic, co bychom mohli vytknout, snad až na velký počet retardérů. Samozřejmě ani já nejsem příliš nadšená z „erzety“ na polygonu, ale chápu situaci pořadatelů a jsem ráda za každý kilometr v závodničce.“

Po krátké dvoutýdenní přestávce bude Ford Fiesta R5 s posádkou Martin Vlček - Jindřiška Žáková opět k vidění na Ageus rallysprintu Kopná, který se uskuteční v sobotu 8. dubna 2017 v okolí Slušovic.

 

Zdroj: http://rallyzone.autoroad.cz/z-domova/84858-konec-dobry-vsechno-dobre

 

Navzdory všemu krásné 6.místo

Očekávaná Valaška, první soutěž zařazená do seriálu Mistrovství České republiky v rally, konající se v okolí Valašského Meziříčí je za námi! Navzdory všem potížím z první etapy a díky nekonečné vytrvalosti a mrštnosti Vlčáka s Jindřiškou a jejich Fordice se můžeme radovat ze 6. absolutního místa.