"Vlčák" po dovolené

Ve ztížených pátečních kluzkých podmínkách na českokrumlovské rally se Martin s Ríšou od startu drželi na druhém místě ve třídě 6 a pohybovali se na hranici elitní pětice kategorie „předokolek“.  Jejich bezchybná sobotní jízda ale nakonec vyústila v ještě úspěšnější posun na pátou pozici v hodnocení vozů s pohonem přední nápravy, doplněnou o solidní čtrnácté místo celkově. O druhé příčce ve třídě pak kvůli velkým rozestupům vůbec nemohlo být pochyb.

Syndrom domácího prohrávání

Druhé místo ve třídě 6 a zisk 18 bodů do tabulky Mistrovství ČR ve sprintrally – taková je  bilance Vlčáka s Ríšou z víkendového Rallysprintu Kopná. Jak se však u této severomoravské posádky začíná stávat tradicí, cesta k medailovému úspěchu byla nečekaně trnitá, propletená řadou problémů, a stala se výsledkem úsilí celého týmu. I když boj o medaile ve „dvoukolkách“ byl ztracen, radovali jsme se alespoň ze sedmé příčky v kategorii vozů s pohonem přední nápravy.

Obrat o 180 stupňů na Rally Lužické hory

Obrat o 180 stupňů. Jak jinak porovnat účinkování Martina Vlčka s Richardem Lasevičem na Rally Vrchovina a v Lužických horách. Severomoraváci po nevydařeném vstupu do sezóny parádně nabrali dech a vyrovnali svůj nejlepší výsledek od přestupu mezi „předokolky“. Předokolky se v Lužických horách musely vyrovnávat s kluzkou tratí a množstvím vytahaných nečistot, nicméně kluci vyválčili  první pozici ve třídě, kterou až do cíle nepustili. Skvělé je i získání stříbrného poháru v celé skupině dvoukolek! Z široké starovní listiny, která tvořila 88 posádek, se tým Vlčáka z Příbora umístil na 20. místě absolutně.

„Vlčák“ prověřil tuhost karoserie

Vstup do nové sezony Mistrovství ČR ve sprintrally si Martin Vlček s Richardem Lasevičem zcela jistě představovali jinak. Nejen, že na Rally Vrchovina zůstali bodově naprázdno, ale díky přístupu zdejších pořadatelů odjížděli ze Slavonic i pořádně rozladěni.

Počasí si s letošní Rally Vrchovina skutečně pohrálo. Třebaže se duben neřadí mezi měsíce, typické pro zimní sporty, kvalitu sněhových podmínek mohla jihočeské soutěži závidět i letošní Jänner Rallye. Tam se však na rozdíl od českých luhů a hájů závodí na pneumatikách s hroty, což naše zákony neumožňují. Začínalo proto být jasné, že se z letošní Rally Vrchovina stane boj o holé přežití, vyžadující pevnou ruku a pořádnou dávku štěstí. Situaci nepomohl ani přístup organizátorů, kteří nereagovali na návrhy soutěžních týmů zmírnit trápení na nevhodném obutí vložením zón na přezouvání pneumatik.

„Velkým problémem byly rozdílné charaktery povrchu na za sebou jdoucích zkouškách, bez dodatečné servisní zóny na přezouvání. Na tuto skutečnost byli pořadatelé upozorňování, bohužel jsme nezaznamenali ani snahu o řešení. Stejně tak nebylo vyhověno žádostem o posypání vložek neutrálním materiálem ve vztahu k přírodě. Pořadatelé by si měli uvědomit, že nezávodíme s levnou technikou a měli by pružněji reagovat na požadavky jezdců, což by mimochodem přispělo k bezpečnosti na trati. Pořadatelé však věnovali více úsilí vybírání komerčních pokut na místo pořádné přípravy soutěže. Na to už jsme sice zvyklí z minulých ročníků, ale letos to bylo opravdu výživné,“ líčil rozladění před startem pilot Peugeotu 206 Kit Car.

V samotné soutěži se Martin s Richardem dlouho neohřáli. Po dvou rychlostních zkouškách jim sice patřilo slušné páté místo v kategorii dvoukolek a třetí ve třídě 6, nedlouho poté však jejich jízdu přibrzdil výlet mimo trať na čtvrtém testu a poté definitivně zastavil kontakt s retardérem na zkoušce číslo šest. Severomoravská posádka odstupovala z osmého místa ve skupině. „Na zasněženou vložku pod ledem jsme zvolili měkkou zimní pneumatiku, která fungovala docela dobře.Pak ale přišla vložka, která byla mokrá a místy oschlá, což se na pneumatikách podepsalo tak, že nám z nich zbyly švance, na kterých nešlo zastavit do retardéru umístěného na suchém asfaltu. Původně jsme s Richardem mysleli, že máme defekty obou předních kol, ale po odstavení auta a kontrole předních kol, jsme se nad torzem pneumatik rozesmáli. Bohužel, při nárazu jsem poškodil chladič a zvedla se nám teplota na motoru, tak jsme se raději té komedie přestali účastnit,“ objasnil důvody svého odstoupení „Vlčák“.

Martinovi s Richardem nyní nezbývá, než na události smolné Vrchoviny zapomenout a začít se věnovat přípravě na následující podnik. Tím bude v termínu 27. dubna oblíbená Galaxy GRS Rally Lužické hory, na kterou jste týmem Svarmetal Motorsport srdečně zváni.

Jiří Dokulil

IV. Mogul Testovací RZ Žiželice

V sobotu 30.3. 2013 proběhlo již počtvrté oficiální testování soutěžních vozů IV. Mogul Testovací RZ Žiželice! Vlčák s Richardem si kladli za cíl otestovat a naladit svůj závodní vůz Peugeot 206 Kit Car a připravit ho tak na nadcházející ostrý sprintový závod konající se již tento týden 5.-6. dubna ve Slavonicích.

Nový design pro sezónu 2013

S osvědčenou posádkou i vozem, ale v novém atraktivním designu vstoupí tým Svarmetal motorsport do sezóny 2013.

Do nových bojových barev se obleče nejen závodní dvěstěšestka, ale i celý tým.

Prozatím k nahlédnutí vizualizace závodničky, další budou následovat.