Zakletá Barum Czech Rally Zlín!

Vlčákův šestý pokus ze šesti odstartovaných závodů na Barum Rally ve Zlíně nebyl opět úspěšný. Kluci se zprvu všemi erzetami prokousávali na výbornou, překonali i obávaného italského konkurenta Chentreho a po šesté vložce obsadili 5. místo předokolek a skvělé 20. místo absolutně. Sedmá erzeta ale pro celý tým skončila a to havárií na Semetíně, kde  tlumiče pravděpodobně neunesly Vlčákův rychlý skok a Pegyna se tak odmrštila mimo trať. Škody na Pegyně se sčítají, ale jisté je, že se s páničkem se zlomeným obratlem budou společně zotavovat minimálně čtvrt roku. Ríša naštěstí žádnou ujmu na zdraví nemá.

 

Vlčákova historie Barum Rally Zlín:

2008   RZ3 Zádveřice:  Technická závada s  Mitsubishi Lancer EVO VII; spoluj.: Roman Pešek

2009   RZ10 Troják: Technická závada s Mitsubishi Lancer EVO IX, spoluj. Pavel Švajda

2010   RZ13 Pindula:  Havárie s Mitsubishi Lancer EVO IX, spoluj. Pavel Švajda

2011   RZ7  Pindula: Motor s Mitsubishi Lancer EVO IX, spoluj. Richard Lasevič

2012   RZ13 Halenkovice: Technická závada s Peugeot 206 Kit Car, spoluj. Richard Lasevič

2013   RZ7 Semetín: Havárie s Peugeot 206 Kit Car, spoluj. Richard Lasevič

 

 

Testování před Barum Rally 2013

Jako každý rok i letos jsou přípravy na letošní barumáckou rally ve velkém proudu. Testování je neodpustitelnou součástí těchto probíhajících příprav a letos si kluci Pegynu odtestovali na razovské ulici u Vizovic. Pegyna měla problémy se servem, a tak si kluci uzavřenou vložku vyzkoušeli jen pár krát.  Alespoň tak mohli mechanici přijít problému na kloub ještě před odstartováním očekávané Barumky. Nyní je Pegyna v perfektní kondici a dokonale připravená pro dlouhý třídenní ostrý 235ti kilometrový závod.

 

 

Sedmý medailový úspěch na Rally Pačejov

Vzhledem k pěkným tratím, vydatné divácké návštěvě a příjemné atmosféře na pačejovské rally je i trochu škoda, že byl při neúčasti Adama Koblihy souboj o vítězství ve třídě 6 rozhodnuto hned v úvodu. Už po polovině závodu Martin s Richardem disponovali takřka 40sekundovým náskokem na nejbližší pronásledovatele a ve zbytku rally se mohli věnovat výhradně bojům v kategorii „předokolek“. Kluci nakonec vybojovali 3. místo ve dvoukolkách, suverénní první místo ve třídě 6 a 16. místo absolutně.

 

Úspěchy navzdory zdravotním komplikacím na Rally Kostelec

V pátek před startem východočeské rally skřípla Martina ledvinová kolika, avšak „Vlčák“ je od přírody povaha bojovná a přes těžké zdravotní komplikace nám ve skoro 100členném startovním poli patřilo po polovině soutěže 13. místo absolutně! Martin s Richardem v závěrečných třech zkouškách svoje postavení ještě vylepšili a cílovou pásku protnuli na 12. místě absolutně, vyšperkovaném o druhou pozici ve skupině. Jak se však ukázalo přibližně o dvě hodiny později, stav při dekorování na cílové rampě ještě nebyl konečný. Posádka peugeotu se na pátém testu nevyvarovala jezdecké chyby a jejich kontakt s retardérem sportovní komisaři ohodnotili půlminutovou penalizací, kvůli čemuž se Martin s Ríšou propadli na čtvrté místo ve skupině dvoukolek a druhé místo mezi „šestkami“.

Vlček zažil na Valašce vítěznou premiéru s WRC

Valašská rally čítající celkem 70 ostrých kilometrů nám přinesla absolutní vítězství!! Vlčák s Richardem ve voze Škoda Fabia WRC zvítězili ve dvaatřicátém ročníku Valašské rally s centrem ve Valašském Meziříčí. Vlček při premiéře s vozem specifikace WRC byl nejrychlejší na čtyřech úsecích z celkového počtu šesti rychlostních zkoušek..

Výsledky Valašské rally 2013:

1. M. Vlček / R. Lasevič Škoda Fabia WRC

2. J. Tomaštík / J. Novák Subaru Impreza WRC  +55,9

3. S. Mikulaštík / R. Baran Škoda Octavia WRC  +56,6

4. V. Barvík / R.Dřímal Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:12,9

5. T. Kurka / M. Škubník Mitsubishi Lancer Evo X R4  +1:22,6

6. J. Pešl / R Pešek  Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:43,3

7. J. Kalista / J. Skořepa Subaru Impreza RS  +2:14,8

8. M. Srb / M. Osička Citroen C2 R2  +3:40,6

9. J. Navrátil / V. Kouřil Ford Sierra RS Cosworth  +3:42,5

10. J. Kašpar / D. Kabourek Škoda Octavia  +3:47,3

Věnování závodníkům !

Zpěvačka Olga Lounová ve spolupráci s týmem Svarmetal Motorsport a JTRT natočila videoklip s názvem "Brány Svaté", který věnovala všem závodníkům rally. Podívejte se na něj!


 

 

 

 

 

Testování Fabia WRC Biskupice

Navštivte fotogalerii testování vozu Fabia WRC, konané ve středu 3.7.2013 v Biskupicích!

Na rally s dalekohledem?

Mezi největší překvapení seznamu přihlášených na blížící se Valašskou rally patří první start posádky Martin Vlček – Richard Lasevič ve voze Škoda Fabia WRC.

Zatímco „mitfára" si posed ve voze WRC vyzkoušel již po boku Jara Melichárka, „Vlčák" je v tomto typu soutěžní techniky naprostým nováčkem. O jeho pocitech před startem domácí soutěže jsme si povídali v následujícím rozhovoru.

1. Na domácí Valašské rally se po dvou letech posadíte do čtyřkolky, dokonce do té „nejostřejší". Jak se zrodil nápad odstartovat s fabií?
„Na posledním sprintu v Krkonoších jsem se k našemu peugeotkovi choval velice hrubě, obzvlášť na závěrečné vložce, kdy jsme sice zajeli parádní čas, ale na úkor techniky, zejména převodovky. Nastala v ní totální zkáza a bylo jasné, že na Valašku ji neopravíme. Začali jsme přemýšlet, s čím že tu Valašku odkroužíme, vůbec nešlo o body, ale o to, že se závodí doma. Původně jsem přemýšlel nad nějakou dvoutisícovkou, která je našemu autu bližší hlavně průběhem motoru, řazením atd. Nic se nám nepodařilo sehnat a při krátkodobém pomatení smyslů jsem vyřknul slova: A co wrco?"

2. Od koho si budete vůz pronajímat? Jedná se jen o jednorázový start nebo se má peugeotek bát svého výsadního postavení v garáži?
„To v žádném případě, láska mezi Vlčákem a peugeotem je věčná a překazí ji pouze FIA a konec homologace, to se snad tak brzy nestane, i když nikdy neříkej nikdy, protože vůbec nemám představu, do čeho s fabií jdu. Potkal jsem se s Karlem Trněným, který na mě udělal dojem velice slušného a solidního člověka a nebylo co dál řešit."

3. Jak se s Richardem na velkou premiéru ve WRC připravujete? Plánuje se nějaký rozsáhlejší předstartovní test?
„Já si myslím, že Richard je v pohodě, ten už se ve wrcu zapotil mnohokrát, ale já se trochu obávám takové změny, hlavně výkonu, nového řazení a o kardanu směrem dozadu ani nemluvím. Přece jenom jsem ve čtyřkolce dlouho neseděl a v takové nikdy v životě. Budeme mít krátký test na letišti v Biskupicích, kde si budu muset osahat řazení, brzdy a zvyknout si na pocit mohutné a nekonečné akcelerace, alespoň tedy ve srovnání s peugeotem."

4. Po Hustopečích je zvlášť diskutovaným tématem přístup pořadatelů k divákům, kteří na některých diváckých místech vidí maximálně střechu vozu. Vnímáte v letošním roce výrazné změny v návštěvnosti soutěží?
„Bohužel ano, mezi povinnou výbavu diváků bude brzy patřit i dalekohled, jen se obávám, aby diváci tyto nefunkční zóny neopouštěli a na vlastní nebezpečí nevyhledávali jiná místa. Divácké zóny by tak mohly být kontraproduktivní a určitě budou muset pořadatelé hledat kompromisní řešení."

Valašská Rally se Škodou Fabií WRC

Letošní Valašská Rally, která se bude konat dne 5.července 2013, představí v týmu Svarmetal Motorsport naše jezdce s novým vozem! Jedná se o Škodu Fabii WRC Karla Trněného a Vlčák s Ríšou tak na chvíli přesednou z "předokolek"  na tento silný speciál!

Od odřené trnky k dalšímu vítězství

Další účinkování Vlčáka s Ríšou  ve sprintovém mistrovství nebylo ani tentokrát nudné či stereotypní. Počáteční problémy s volbou pneumatik a udržením se na trati dokázaly posádku peugeotu postupně vyprovokovat k maximálnímu nasazení, jehož výsledkem bylo 15. místo absolutně, druhé místo v "předokolkách"  a první místo ve třídě 6.