Vlčák očuchává Fabii, pro Pegyho chystá červený koberec

Martin Vlček v letošní sezoně patří k adeptům na umístění v TOP 5 při každém jeho startu. Po havárii na Barum rally vyměnil Peugeota 206 Kit Car za Fabii S2000. Martin se také podělil o to, jak to momentálně s oblíbencem Pegym vypadá.

Jak hodnotíš část letošní sezony, kterou už máš za sebou?

„Řekl bych to tak, že jsem naši fabii ještě pořádně neočuchal vlčím čenichem. Jsme ve fázi vzájemného seznamování se a prozatím jsme spolu strávili málo víkendů na to, abych si byl jistý sňatkem na několik příštích sezón.“

Na Rally Šumava jsi měl velkou krizi, kde moc nechybělo k odstoupení. Jak se to událo?

„Už jsem někde říkal, že na Šumavě jsem zaplatil nováčkovskou daň, nepředpokládal jsem, že někde v česku bude existovat tolik typů různě klouzavých asfaltů. Bohužel na Šumavě tomu tak je a přidá-li se k tomu voda, tak jsou některé úseky za podpory nové evropské pneumatiky nesjízdné. Z onboardu je patrné, že jsem najel na lesklý flek klouzacího asfaltu a následoval výlet do šumavských luhů a hájů. Bylo to tak rychlé a neřiditelné, že jsem se stal účastníkem zájezdu a jen čekal, co bude dál. Zůstali jsme na levém boku a při absenci diváků v tomto místě nezbývalo, než se vydat na cestu ven z auta a pokusit se ho převrátit zpět na kola. S Richardem jsme na to byli sami dva spolu se svým adrenalinem a podařilo se. Naštěstí veškeré živočišné kapaliny zůstaly v oběhu, tak jsme mohli pokračovat.“

Jaká je jízda ve Fabii S2000 oproti peugeotu?

„Jízda je to velice podobná, vydělat se dá pouze na brzdách a rychlých průjezdech protahováků, což není vzhledem k mému pudu sebezáchovy snadné, ale postupně se snažím. Dokonalý podvozek, který nezná meze nejhrubšího zacházení, je naprosto neskonalý a nesrovnatelný s peugeotem. Tady bych opravdu řekl, že fyzikální zákony zůstávají na startech rychlostních zkoušek a gravitace včetně přilnavosti se násobí jakýmsi koeficientem, ale ještě nevím jakým.“

Už delší dobu ti závodničku připravuje tým Jarka Orsáka, jak jsi zde spokojený?

„Prozatím nadmíru, zkušenosti kluků, získané v Evropě, jsou mi hodně nápomocné. Zázemí s díly je taky dobré a kuchař vaří skvěle. Prozatím jsme nenarazili na žádné neshody, ani nesplněné požadavky, takže spokojenost.“

Můžeš prozradit, kde skončil peugeot, se kterým to na Barum Rally nedopadlo moc dobře?

„Pro pegyho stavím fungl novou garáž, do které rozmotám červený koberec a tam bude stát do doby, než spolu zestárneme a vydáme se mezi veterány na české tratě. Našlo se pár nájemců i kupců, ale nikdo z nich nepochopil vztah vlčáka a pažouta.“

Jaké máš cíle do letošní sezony?

„Chtěl bych hlavně ve zdraví dokončit rozjeté mistráky a pohybovat se v první desítce, což by se s autem S2000 slušelo. Na druhou stranu projekt R5 se rozjíždí a vezmu-li v potaz WRC, budou vznikat případy, kdy TOP10 nemusí být snadná. Ale jak říkám před startem rychlostní zkoušky - jdeme do nich.

V autě během rychlostní zkoušky bývá hodně napjatá atmosféra, jak si ji spolu s Richardem Lasevičem zlehčujete (prupovídky) a jak se ti s ostravským pošťákem spolupracuje?

„Při maximální koncentraci opravdu není čas na odlehčení atmosféry, v technických úsecích už vůbec ne. Občas se podaří, na dlouhé rovince s hlubokým nádechem a výdechem, utrousit vtipnou průpovídku. Za vzpomenutí rozhodně stojí poslední Richardova hláška z Kopné, kdy mi v rychlém úseku, těsně před cílem RZ Raková, mimo jiné stihl nahlásit, že mu adrenalin stříká z uší. Asi to byla pochvala, ale i Richardovy hlášky z kultovních českých filmu taky dokáží rozesmát. Pozitivně naladěný pošťák z Ostravy je vždy zdrojem dobré nálady v autě. Vlastně nevím, jak vypadá jeho naštvaný výraz, nikdy jsem ho neviděl, ale je to možná proto, že hanz mi brání otočit hlavu a podívat se na jeho výraz, když nám něco nevyjde.“

GPD Rallydrive Vysoké Mýto

Ve čtvrtek dne 12.6.2014 proběhl již druhý letošní Vlčákův GPD Rallydrive Championship a to ve Vysokém Mýtě. Zúčastnilo se 13 posádek a celkem ujely 7 rychlostních kol. Na místo spolujezdce tentokrát usedla Vlčákova žena Jiřka Vlčková a společně si dojeli pro pěkné druhé místo absolutně.

Projekt Drive to Help s Fabií S2000

Tým Svarmetal-Motorsport se zapojil do projektu DRIVE TO HELP patřící organizaci Centrum Paraple. Jedná se o společnost zaměřenou na pomoc a podporu lidem ochrnutým po poškození míchy následkem úrazu nebo onemocnění v průběhu života.

Posádka Martin Vlček - Richard Lasevič se v letošní sezóně již do projektu aktivně zapojila a to v sobotu dne 7.6.2014 svezením několika lidí s postižením míchy. 

Čtěte příspěvek o organizaci na:   http://www.paraple.cz/HelpToDrive

Tiskovka: http://www.ewrc.cz/ewrc/Paraple

Jak „Vlčákovi“ na Kopné sedly Hankooky

Slunečná slušovická Kopná je úspěšně za námi! Páté místo absolutně se v tak silné konkurenci, jaká na Kopné odstartovala, nepodaří každý den. V dosaženém výsledku se odráží nejen vzestupný trend výkonů Vlčáka s Ríšou, ale i na první pohled neviditelný a o to důležitější pokrok členů týmu ve zvládání složité techniky.

V hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally byli Martin Vlček a Richard Lasevič klasifikování jako třetí, neboť dva jezdci z čela výsledkové listiny nemají pro sprintový seriál vyřízenou registraci.

Gratulujeme!

Deštivá Rally Šumava 2014

Předchozí Rallye Český Krumlov svojí délkou vydala za čtyři rallysprinty a na oba naše členy posádky kladla velké nároky a nebylo tomu jinak ani při Rallye Šumava Klatovy 2014. Plovací kruh se stal povinnou výbavou soutěžních posádek i na této rally. V pátek večer se na trať snesly první dešťové kapky, které s krátkými přestávkami vydržely až do sobotního cíle. Zvláště v noci byly podmínky na trati velice složité a prakticky každá posádka si zažila nějakou krizovou situaci.

Nepředvídatelné podmínky a nejistota ve volbě pneumatik vyvrcholily v sobotu. Martina s Richardem nejprve potkal defekt pneumatiky, aby na desátém testu jejich vůz po menší krizové situaci skončil na boku v příkopě.

Po bezproblémovém finiši a několika slušných časech v závěru nakonec severomoravské posádce patřilo jedenácté místo v konečném pořadí.

Proměnlivý Český Krumlov 2014

Nádherné sedmé absolutní místo měli před sebou hoši do osudné 13. lipnovské rychlostní zkoušky, kde došlo k defektu přední pravé pneumatiky. Klukům výměna kola trvala pouhé dvě minuty před zraky diváků, ale i tak přes obrovské Vlčákovo úsilí nebylo možné časovou ztrátu dohnat. Vlčák s Ríšou tak skončili celkově na 12. místě, což přes zimní deštivé počasí a náročné erzety, je skvělé umístění.

GPD Rallydrive Bravantice

Vlčák s Ríšou se kromě "velkých" a sprintových závodů věnují i volným podnikům jako je například Rallydrive konaný 25.4. v Bravanticích. Pro některé byl tento závod soutěží, pro jiné tréninkem. Konkrétně naše posádka testovala svůj vůz, především nové pneumatiky před Rally Český Krumlov. Podívejte se na fotky!

Úspěšná Valašská Rally za námi !

Velká gratulace patří našemu Vlčákovi a Ríšovi, kteří na prvním sezonním rallyovém podniku konaném v blízkosti jejich bydliště získali pohár za krásné třetí místo ve třídě dvě a absolutně skončili na šestém místě z celkových nastoupených 114ti posádek! Nejrychlejší rychlostní zkouškou byla pro Vlčáka Bystřička, kde se ne jeden fanoušek nestačil divit nad jeho žhavou rychlostí. Na této páté erzetě vybojoval páté místo. Skvělý výkon!

Další závody pro zrušení Lužiček nás čekají za necelý měsíc a to v Českém Krumlově 2.-3. května 2014.

Těšíme se na vás!

 

Kopie Vlčákova designu 2012

Nový design Vlčákovy závodničky vznikl v roce 2012 a převlékl se do něj tehdy poprvé Peugeot 206 Kit Car. Již letos se objevily první kopie tohoto pestrého designu, které velmi zaujaly zahraniční piloty. Podívejte na nevlastní Pegyho bratry.

 

OIga Lounová v Mitsubishi Lancer EVO IX

V letošní sezóně Olga Lounová sedne za volant silnějšího vozu Mitsubishi Lancer EVO IX. Ani letos nemůže chybět sponzoring v barvě Svarmetalu.

Přejeme úspěšnou sezónu 2014 !