Vlčák s Ríšou mají dobře rozjeté oba šampiony

Zatímco srpen patřil v motoristickém kalendáři k volnějším měsícům, přelom srpna a září dal všem českým vyznavačům rally pořádně zabrat. Jednak byla na řadě soutěž ze všech nejtěžší a nejslavnější, zlínská Barum Czech Rally Zlín, a týden po ní se přihlásil o slovo i čtvrtý letošní sprint, konající se v okolí Vyškova.

Na Barum rally se „Vlčák“ už 6 let neúspěšně snažil o dosažení cílové rampy. Šťastný sedmý závod skončil nádherným 8. místem absolutně a to nejen díky nové strategii. Pánové si letos jízdu užívali, netlačili na pilu a skromně si přáli dojet. Skvělý výsledek se dostavil!

Na oslavu špičkového výsledku z Barum Czech Rally Zlín ale i na načerpání sil a přípravu techniky zbylo před vyškovskou rally jen několik dní. Vzhledem k tomu, že se „Vlčák“ choval k fabii zdvořile, řešili mechanici z Orsák Rally Sportu naštěstí jen standardní údržbu. Ve čtvrtek se tedy posádka mohla vydat směrem k Vyškovu. A jaký výsledek na ně čekal? Kluci si vybojovali krásné bronzové místo těsně za silnými "wéercéčkami".

Osmé místo z barumky a bronz z Vyškova znamenají pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem upevnění lichotivého postavení v obou seriálech. Čtvrtá pozice v klasifikaci Mezinárodního mistrovství ČR v rally a zejména třetí příčka v Mistrovství ČR ve sprintrally jsou jasným signálem, že pro posádku Svarmetal Motorsportu sezona zdaleka nekončí.

Pačejovská šťastná sedmička

Tým Svarmetal Motorsport letos absolvuje první kompletní sezónu s Fabií S2000. A jak se Vlčákovi s Ríšou dařilo na pačejovském rallysprintu? Pánové odstartovali sedmí a také sedmou příčku získali. V rámci českého mistráku se tak jedná o krásné bronzové místo!

Video: Jak vlastně začíná Rally sezóna?

Ohlédnutí za Vlčákovou Fabií WRC, vítěznou závodničkou Valašské Rally 2013 !!!

 

 

 

Červencové číslo Rally magazínu 2014 je v prodeji!

Červencové vydání nejčtenějšího Rally magazínu je již v prodeji! Hlavní titulka časopisu a dalších několik stran obsahují Vlčákovu Fabii S2000 s dalšími informacemi o Mistrovství ČR v Rally. Kupte si!

Vlčák: Ve „velkém mistráku“ má význam používat hlavu

Pátá soutěž letošního Mezinárodního mistrovství ČR v rally, Rally Bohemia, znamenala pro Martina Vlčka s Richardem Lasevičem krok do neprobádané oblasti.  Přesto však korunovali svůj taktický výkon ziskem cenného pátého místa z Rally Bohemia! A aby radosti nebylo málo, body za třetí příčku v domácím seriálu (nebodovali Ital Scandola a Němec Wiegand) posádce pomohly na čtvrté místo průběžné tabulky.

Celá tiskovka:

www.ewrc.cz/tiskovka

www.ceskymotorsport.cz/tiskovka II

ww.motormix.cz/tiskovka III

Vlčákův životní výsledek !!!

Atmosféra týmu Svarmetal Motorsport na Rally Hustopeče konající se 20.-21.6. houstla každým okamžikem. V první etapě překrásné "vinné" rally zlobily ostřikovače, kvůli nimž Vlčák s Ríšou zpomalili a propadli se na čtvrté místo.  Závěr 2. etapy byl ale o to překvapující. Vlčák dravě ukořistil nádherné životní 3. absolutní místo v Mezinárodním mistrovství České republiky!

Vlčák očuchává Fabii, pro Pegyho chystá červený koberec

Martin Vlček v letošní sezoně patří k adeptům na umístění v TOP 5 při každém jeho startu. Po havárii na Barum rally vyměnil Peugeota 206 Kit Car za Fabii S2000. Martin se také podělil o to, jak to momentálně s oblíbencem Pegym vypadá.

Jak hodnotíš část letošní sezony, kterou už máš za sebou?

„Řekl bych to tak, že jsem naši fabii ještě pořádně neočuchal vlčím čenichem. Jsme ve fázi vzájemného seznamování se a prozatím jsme spolu strávili málo víkendů na to, abych si byl jistý sňatkem na několik příštích sezón.“

Na Rally Šumava jsi měl velkou krizi, kde moc nechybělo k odstoupení. Jak se to událo?

„Už jsem někde říkal, že na Šumavě jsem zaplatil nováčkovskou daň, nepředpokládal jsem, že někde v česku bude existovat tolik typů různě klouzavých asfaltů. Bohužel na Šumavě tomu tak je a přidá-li se k tomu voda, tak jsou některé úseky za podpory nové evropské pneumatiky nesjízdné. Z onboardu je patrné, že jsem najel na lesklý flek klouzacího asfaltu a následoval výlet do šumavských luhů a hájů. Bylo to tak rychlé a neřiditelné, že jsem se stal účastníkem zájezdu a jen čekal, co bude dál. Zůstali jsme na levém boku a při absenci diváků v tomto místě nezbývalo, než se vydat na cestu ven z auta a pokusit se ho převrátit zpět na kola. S Richardem jsme na to byli sami dva spolu se svým adrenalinem a podařilo se. Naštěstí veškeré živočišné kapaliny zůstaly v oběhu, tak jsme mohli pokračovat.“

Jaká je jízda ve Fabii S2000 oproti peugeotu?

„Jízda je to velice podobná, vydělat se dá pouze na brzdách a rychlých průjezdech protahováků, což není vzhledem k mému pudu sebezáchovy snadné, ale postupně se snažím. Dokonalý podvozek, který nezná meze nejhrubšího zacházení, je naprosto neskonalý a nesrovnatelný s peugeotem. Tady bych opravdu řekl, že fyzikální zákony zůstávají na startech rychlostních zkoušek a gravitace včetně přilnavosti se násobí jakýmsi koeficientem, ale ještě nevím jakým.“

Už delší dobu ti závodničku připravuje tým Jarka Orsáka, jak jsi zde spokojený?

„Prozatím nadmíru, zkušenosti kluků, získané v Evropě, jsou mi hodně nápomocné. Zázemí s díly je taky dobré a kuchař vaří skvěle. Prozatím jsme nenarazili na žádné neshody, ani nesplněné požadavky, takže spokojenost.“

Můžeš prozradit, kde skončil peugeot, se kterým to na Barum Rally nedopadlo moc dobře?

„Pro pegyho stavím fungl novou garáž, do které rozmotám červený koberec a tam bude stát do doby, než spolu zestárneme a vydáme se mezi veterány na české tratě. Našlo se pár nájemců i kupců, ale nikdo z nich nepochopil vztah vlčáka a pažouta.“

Jaké máš cíle do letošní sezony?

„Chtěl bych hlavně ve zdraví dokončit rozjeté mistráky a pohybovat se v první desítce, což by se s autem S2000 slušelo. Na druhou stranu projekt R5 se rozjíždí a vezmu-li v potaz WRC, budou vznikat případy, kdy TOP10 nemusí být snadná. Ale jak říkám před startem rychlostní zkoušky - jdeme do nich.

V autě během rychlostní zkoušky bývá hodně napjatá atmosféra, jak si ji spolu s Richardem Lasevičem zlehčujete (prupovídky) a jak se ti s ostravským pošťákem spolupracuje?

„Při maximální koncentraci opravdu není čas na odlehčení atmosféry, v technických úsecích už vůbec ne. Občas se podaří, na dlouhé rovince s hlubokým nádechem a výdechem, utrousit vtipnou průpovídku. Za vzpomenutí rozhodně stojí poslední Richardova hláška z Kopné, kdy mi v rychlém úseku, těsně před cílem RZ Raková, mimo jiné stihl nahlásit, že mu adrenalin stříká z uší. Asi to byla pochvala, ale i Richardovy hlášky z kultovních českých filmu taky dokáží rozesmát. Pozitivně naladěný pošťák z Ostravy je vždy zdrojem dobré nálady v autě. Vlastně nevím, jak vypadá jeho naštvaný výraz, nikdy jsem ho neviděl, ale je to možná proto, že hanz mi brání otočit hlavu a podívat se na jeho výraz, když nám něco nevyjde.“

GPD Rallydrive Vysoké Mýto

Ve čtvrtek dne 12.6.2014 proběhl již druhý letošní Vlčákův GPD Rallydrive Championship a to ve Vysokém Mýtě. Zúčastnilo se 13 posádek a celkem ujely 7 rychlostních kol. Na místo spolujezdce tentokrát usedla Vlčákova žena Jiřka Vlčková a společně si dojeli pro pěkné druhé místo absolutně.

Projekt Drive to Help s Fabií S2000

Tým Svarmetal-Motorsport se zapojil do projektu DRIVE TO HELP patřící organizaci Centrum Paraple. Jedná se o společnost zaměřenou na pomoc a podporu lidem ochrnutým po poškození míchy následkem úrazu nebo onemocnění v průběhu života.

Posádka Martin Vlček - Richard Lasevič se v letošní sezóně již do projektu aktivně zapojila a to v sobotu dne 7.6.2014 svezením několika lidí s postižením míchy. 

Čtěte příspěvek o organizaci na:   http://www.paraple.cz/HelpToDrive

Tiskovka: http://www.ewrc.cz/ewrc/Paraple

Jak „Vlčákovi“ na Kopné sedly Hankooky

Slunečná slušovická Kopná je úspěšně za námi! Páté místo absolutně se v tak silné konkurenci, jaká na Kopné odstartovala, nepodaří každý den. V dosaženém výsledku se odráží nejen vzestupný trend výkonů Vlčáka s Ríšou, ale i na první pohled neviditelný a o to důležitější pokrok členů týmu ve zvládání složité techniky.

V hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally byli Martin Vlček a Richard Lasevič klasifikování jako třetí, neboť dva jezdci z čela výsledkové listiny nemají pro sprintový seriál vyřízenou registraci.

Gratulujeme!